De Kwekerij is een tijdelijke invulling voor het Stationsplein in Hilversum. De basis van de Kwekerij is een bouwwerk van architectenbureau Karres + Brands. Hieromheen is een stadspark waar drie ondernemers de ruimte krijgen iets tofs neer te zetten. Verder moet de plek zich aanpassen naar behoefte: Van concerten tot vrijmibo’s en gewoon lekkere lange zomeravonden met een biertje.
De branding van de Kwekerij moet dit weerspiegelen. Ik werd gevraagd om een passende huisstijl te ontwikkelen. Ik wilde een huisstijl die modulair inzetbaar was en waar je vanuit een solide, herkenbare basis snel marketing-uitingen op kunt zetten. Het moet zich aanpassen naar gebruik en natuurlijk passen binnen de kaders van Hilversum Marketing.

Het beeldmerk is modulair opgebouwd als een gestileerde weergave van het bouwwerk. De strakke lijnen contrasteren met de organische typografie, zoals de balken in het bouwwerk contrasteren met het stadspark erom heen.
Door gebruik te maken van simpele iconen, patronen en het samenvoegen van vlakken, ontstaat er een nieuw beeldmerk, specifiek voor een evenement, binnen de kaders van de Kwekerij.

Animatie door Tommy Friedrichs

Back to Top