Als nieuw buiten-speel-merk moet Captain Turf er uit springen in de drukke Loosdrechtse omgeving. Met de kapitein naar buiten, outdoor aan en op de Loosdrechtse plassen. Suppen, vuurtje maken, slack linen, zeilen over de plassen en nog meer. Captain Turf wil jou de natuur laten ervaren!
De uitdaging van Emiels nieuwe bedrijf zat ‘m vooral in het feit dat nog niet heel duidelijk was wat hij allemaal met het bedrijf ging doen. De branding moest een samenvatting zijn van zijn hele carrière aan watersport, uitjes, eten & drinken en ervaring. Het moest toekomstbestendig zijn (want hij weet niet wat hij nog meer gaat bedenken) en passen bij zijn persoonlijke smaak. Dat gaf mij veel vrijheid en de kans om me overal mee te bemoeien: Van naamgeving tot merchandise.
De uitkomst was een branding die hem in het midden plaatste. Turf is een verwijzing naar Loosdrecht, de omgeving waar hij het meest actief is, en zijn krullen werden de golven in het logo.
Captain Turf is allesomvattend. Je beleeft niet alleen avonturen met de kapitein zelf, hij zorgt ook dat je de goeie spullen hebt om het overal naar je zin te hebben. Van bierglas tot rum: klaar voor avontuur! 
Om het merk kracht bij te zetten heeft Corine Andrea een aantal illustraties gemaakt. Deze kunnen worden gebruikt voor merchandise, om uitingen wat meer smoel te geven of gewoon als social media post.
Back to Top